مرحبا اعزائي بمنتداكم

عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة ......... يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا
مع تحيات اداره المنتدي ..........

منتديات اسلامية و ثقافية وفنية واعمال فنية وديكور ومطبخ والمرأة واخبار عالم الفن والشعر

أحمد عز : انقسام الشعب كارثة

شاطر
    الورده الحمراء

أحمد عز : انقسام الشعب كارثة

مُساهمة من طرف الورده الحمراء في الجمعة يونيو 01, 2012 9:01 am

اكد الفنان احمد عز انه فيه ايادي خفية بتفرق وحدة صف المصريين وانها بتقسم الشعب وده هيعمل كارثة وقال "حاسس بنية وايادي خفية بتشتغل بس علي تفريق المصريين ، فاللاسف المصريين انقسموا فجأة لسلفيين واخوان وعلمانين وليبرالين ومسحيين و الداخلية من ناحية والجيش من ناحية تانية ودي كارثة والكل تناسي انه شايل لقب وجنسية "مصري" وانا حاسس ان حال البلد مش هينصلح ابدا الا لما نرجع نحب بعض من تاني ونخاف علي بعض بغض النظر عن انتماءاتنا فاللي بينتمي لحزل او جماعة او ائتلاف المفروض مايهموش انتمائيه قدام مصريته ووطنيته وحبه لبلاده واخواته".

ومن ناحية تانية اكد عز في حواره مع جورنال الدستور الوطني عن توقيت عرض فيلمه الجديد "المصلحة" فقال " توقيت عرض الفيلم مالناش دخل بيه ده شغل المنتج والموزع لانه هو المسئول الاول والاخير عن توقيت العرض فاحنا ممثلين بنلعب ادورانا وكل واحد بيأخد نصيبه وان شاء الله ربنا يوفقنا في الفيلم لاننا اجتهدنا وتعبنا لاكتر من سنة ونص وان شاء الله ربنا مش هيضيع جهدنا فالحمد لله ردود الافعال علي الفيلم جيدة رغم انه في السينمات من اسبوعين بس ومش هاقدر احكم عليه دلوقتي ولكن الناس اللي اتفرجت علي الفيلم اشادوا بيه وانا باعتبره اضافة حقيقية ليا لمشواري الفني خصوصا واني شاركت صديقي الرائع احمد السقا بطولة الفيلم ".

واكد عز " لكن بشكل عام اللي بيهمني دلوقتي انه تمر فترة الانتخابات الرئاسية علي خير عشان تهدأ وتستقر امور البلد لاننا عانينا كتير جدا من العنف والبلطجة والحوداث المؤسفة وفقدنا كتير من دخلنا ومواردنا وبادي من رنا انه يولي امورنا خيارنا وكلنا بنتمي الخير لمصر ولشعبها واننا نعيش في امان دايما"..

الوقت/التاريخ الآن هو الخميس نوفمبر 23, 2017 9:05 pm